maandag 12 december 2016

Enchanted Mesa in twee varianten

Enchanted mesa made by DutchKnitty
project page here. Project pagina vind je hier

Ik heb de afgelopen weken twee keer hetzelfde patroon "Enchanted Mesa" gebruikt van Stephen West en daar mijn eigen fantasie op los gelaten.
Het originele patroon heeft mouwen op ellebooghoogte en daar wilde ik op variëren.

Hier de eerste die ik gemaakt heb: mijn Enchanted PUNA. als je op de blauwe woorden klikt kom je op de project pagina met link naar patroon en wol en nog meer foto's.
Voor Bloemendalwol maakte ik deze variant, met aan de ene kant één mouw op de originele hoogte zoals in het patroon beschreven, de andere mouw op gewone hoogte.  In oktober is er gestart met een KAL van deze trui tijdens de breiclub.
Je kunt het model bekijken in de winkel

Voor deze variant heb ik het heerlijke garen PUNA gebruikt in een aantal grijstinten.
Corine zelf is een variant aan het maken met Fonty Soyeuse., ook die variant met beide mouwen op normale hoogte kun je daar ook bewonderen.




Een tweede trui is vorige weken ook nog van mijn naalden gekoemn.  Hier heb ik wat gespeeld met  de verkorte toeren en deze sweater is geheel anders gewordem.
Met een combinatie van alpaca en wol  uit de DutchCo©instore strengen ( niet online verkrijgbaar maar alleen in de winkel -op=op) heb ik deze variant gebreid.
Zoals je ziet is deze heel erg ruim geworden, ik heb verzuimd regelmatig te passen en had eigenlijk toen ik al op 5/6 van de body zat om hem uit te halen. Ik heb toen besloten om hem maar te verkopen en de nieuwe eigenaresse was er zeer gelukkig mee.
Conclusie: een leuk patroon, top-down gebreid, helemaal niet moeilijk. Het patroon is in het Engels geschreven maar Corine heeft het vertaald voor haar klanten die de bijbehorende wol bij haar kopen. en er staat een uitleg hoe je de mouwen op gewone hoogte kunt maken.

Ik wens jullie weer een fijne breiweek toe. Groetjes Astrid.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen