Childhood memories deel 2- een gebreide shawl met veel kraaltjes

Childhood memories in braille
made by Dutch Knitty

Dit blog gaat over de vorderingen van mijn Childhood memories in braille.
Mijn ravelrypagina van deze shawl  met de link naar het originele patroon vind je hier
Zoals je in mijn vorige blogverslag hebt kunnen lezen maak ik deze shawl voor mijn moeder die nagenoeg helemaal blind is zodat ze naast het gaatjes patroon ook meer structuur kan voelen in de kraaltjes die origineel niet in het patroon verwerkt zijn.
Inmiddels ben ik al wat gevorderd met mijn shawl.
Er zitten nu precies 666 kraaltjes in verwerkt
Elk kraaltje  (4mm) heb ik er in verwerkt met een haaknaald en zo het kraaltje op de juiste plaats gebracht over elke slipsteek die in het patroon verwerkt zat. 
Het was vooral de laatste toeren een langdurig karweitje als er weer een toer aan kwam waarin de kraaltjes geplaatst moesten worden.
Maar ik denk dat mijn moeder het heel mooi gaat vinden.
Ik ben nu begonnen bij deel 2, het gaatjes patroon. Dat was wel weer even leuk ter afwisseling.
Op deze foto op mijn "model" kun je al goed de afmeting zien die de shawl ondertussen is.

Tot zover mijn vorderingen, het is heel leuk om te doen en ik denk dat dit kerstcadeautje heel snel af zal zijn. Ik ga ondertussen bedenken wat ik met de rand ga doen want ook daar wil ik kraaltjes in verwerken. Zou ik 1000 kraaltjes totaal halen?

Abonneer je op mijn blog voor alle recente updates, in de bovenbalk kun je de link vinden.