Picnic kal clue 3 kraaltjes en bloemen in breiwerk

Picnic kal clue 3 by Dutch Knitty
Mijn ravelrypagina van dit project met alle details kun je hier vinden.
Deel 3 is klaar van de Picnickal, ontwerp van Andree Beddoe
Knitandalive op Ravelry. Het patroon vind je hier.

In een vorig blogbericht  (hier) kon je lezen dat ik begonnen was met deze KAL
 ( een kal moet je zien als een gezamenlijk brei-project, uitgaande van 1 patroon in dit geval, waarbij we deze keer na aankoop van het patroon elke week slechts één deel toegezonden krijgen)

Op deze foto kun je al goed zien wat de afmeting is ondertussen van deze shawl.
 Je kon kiezen uit medium en large.
Ik heb gekozen voor de grote versie.

Hier kun je zien dat ik kraaltjes verwerkt heb in de bloemen:
110 stuks om precies te zijn in dit gedeelte.
In het originele patroon zitten er alleen kraaltjes in het beginstuk verwerkt maar het leek mij een uitdaging om in dit toch al niet zo makkelijke gedeelte ook nog eens de kraaltjes te plaatsen.
Ik heb eerst een aantal keer goed geoefend op de bloem want dat bleek nog verrassend moeilijk te zijn.

Hier zie je de bloem halverwege.
In de toer na deze moet je al deze steken en omslagen verdelen om de bloem te maken. Daarna heb ik de kraaltjes er tussen gedaan.
Nu moet ik verklappen dat ik een grote fout had begaan en dit gedeelte al een keer helemaal uitgehaald heb want ik had het hele zootje op de verkeerde kant gemaakt.
Dus dubbel lol van mijn wol ( al vond ik het alles behalve lollig, ik had zelfs al bij 11 van 22 bloemen de kraaltjes erin zitten.)

Maar uiteindelijk is het gelukt en bijkomend voordeel: ik heb alles nog eens extra geoefend en dat uit zich dan weer in het resultaat.
Deel 4 worden vlammen in Brioche, daar heb ik echt al zweethandjes van want dat is ook voor mij helemaal nieuw. Ik heb voor de zekerheid in de laatste toer een lifeline gezet zodat ik , mocht het niet perfect naar mijn zin zijn makkelijk de boel uit kan halen zonder al mijn steken te verliezen.