Gravity of Color© fair isle cowl

Gravity of Color© by DutchKnitty
Mijn Ravelry pagina met link naar patroon vind je hier
You can find here my Ravelry page and link to pattern.

Deze col-shawl kun je op verschillende manieren dragen
This cowl can be worn in several different ways.

Het motief wordt in tricotsteek volgens telpatroon gebreid met de fair isle methode.
The pattern is knitted with the fair isle method shown in charts.

De col-shawl wordt als tunnel gebreid en uiteindelijk naadloos verbonden met maassteken.
The cowl is knitted as a long tube and seamlessly connected by grafting the ends.

De bloemhartjes worden na elk patroondeel op gemaasd.
Embroidered flower-hearts are made with a duplicate stitch after finishing each pattern.

Ik heb Wollmeise pure gebruikt in de kleur Mitternacht en Cremig maar in feite kun je elke soort wol, merino, superwash wol, merino, wol met zijde, alpaca, sokkenwol etc. 
geschikt voor naald 3mm met 365-425 meter per 100 gram gebruiken welke heerlijk zacht draagt rond je nek.
Totale looplengte ong. 1830 meter verdeeld in 930 meter hoofdkleur en 900 meter contrastkleur en wat restjes wol in kleur naar keuze voor de bloemhartjes.

I've used Wollmeise pure in Mitternacht & Cremig but you can use any super wash wool, merino or merino with silk or bamboo, wool, alpaca or any sock yarn which feels soft and smooth to wear around your neck with a yardage approx. 382 -464 yards - 100 gram suitable for needle US 2,5
Total yardage : approximately 1673 yards
Main color: 850 yards Contrast color: 823 yards
Some scrap yarn for the flower-hearts
Mijn steekverhouding was 35x35 steken op 10x10 cm. Een afwijking is geen probleem maar dan zal de afmeting en hoeveelheid wol iets anders zijn dan dit voorbeeld.

The gauge of my sample was 35 x35 St.- 10 x 10 cm. Gauge is not critical; another gauge will have effect on size and yardage

Naast de uitleg in dit patroon vind je video-linken waarin de gebruikte technieken duidelijk uitgelegd worden.
In addition to the explanation of this pattern you can find video-tutorials in which the used techniques are clearly explained.
De geborduurde bloemhartjes zijn leuk om te maken en geven een kleurrijk effect aan deze shawl en kunnen naar eigen idee ingevuld worden.
The Embroidered flower-hearts are fun to make and the give your cowl a special effect.
You can use scrap yarn in any color you like. 
Vooral de mooie hand geverfde strengen zijn bij uitstek geschikt om in deze col-shawl te verwerken.
I would recommend those beautiful hand dyed skeins for this cowl.
Volgende week ben ik op de handwerkbeurs op donderdag  15 februari 2018 van 13-14:30 te vinden als gast-blogger op het loungeplein. 
Je kunt daar deze shawl en mijn nieuwe patroon bekijken en omdat Inge nog aan deze shawl in andere tinten bezig is kun je zien hoe de constructie in elkaar steekt.
Jolande is mijn nieuwste patroon ook aan het testen in een totaal andere kleurencombi dus wellicht kunnen jullie daar dan ook van mee genieten.
Link naar de HWB: HIER

Prettig weekend Groetjes Astrid